جلوی طرح‌های بی قاعده‌ی انتقال آب را بگیرید

جلوی طرح‌های بی قاعده‌ی انتقال آب را بگیرید

با تشدید بحران آب هر کسی تصمیم می‌گیرد راه حلی ارایه کند، از جیره‌بندی و گران کردن آب تا انتقال آب و آب شیرین کن! بعضی دیگر در این میان می‌خواهند دریای کاسپین (دریای خزر) را به خلیج فارس وصل کنند. بعضی دیگر دنبال باروری ابرها هستند و بعضی دیگر همچنان دنبال تأسیس سد های جدید!!

مشکل کجاست؟

به نظر مشکل خیلی ساده است. جمعیت متناسب با منابع آب سکنا داده نشده است.

نتایج مشکل چیست؟

این امر در ظاهر خود را به صورت پدیده‌ی کم آبی نشان می‌دهد. پدیده‌ی کم آبی هشداری است برای مردم که آب کمتری مصرف کنند، برای کشاورزان که سطح زیر کشت را کاهش دهند یا محصولات کم مصرف تری بکارند و برای افراد که شهر های کم آب را برای مهاجرت انتخاب نکنند.

مواردی که گفته شد باعث می‌شود تا مصرف آب در نواحی پر آب بالاتر بماند. بدیهی بود اگر قیمت آب در نواحی کم آب تر گران‌تر بود این امر تحقق بهتری می‌یافت.

۰ ۰
۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

نیلوفر فروتن

۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۵۷

سلام و درود به شما

تبریک به مناسبت ولادت بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا و روز مادر

روز مادر-سال 2015 میلادی در ایران.



follow.blog.ir
به ما سری بزنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بهینه‌سازان، به ارایه‌ی خدمات بهینه سازی مصرف انرژی می‌پردازد. ممیزی انرژی و طراحی بهینه، ایجاد مجموعه‌های سبز و معماری پایدار و حل مسایل خرد و کلان انرژی از دیگر خدمات ماست.